Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

Lyssnar du verkligen?

Det känns som om du inte lyssnar. Det går in i ena örat och ut genom det andra.
När jag väl blottar vad jag känner så gillar du det inte , och gömmer dig i ditt lilla skal.
Konfronterar jag det beteendet med mitt brutala jag vilket det alltid resulterar i så är svaret enbart "men vad mer kan jag säga då". Varför har en del så svårt att diskutera eller förstå? Jag anser att om man frågar en fråga förväntar man sig ett ärligt svar , och gillar man det inte så behöver man faktiskt inte ha en förjävlig attityd.
Tänker som så: du bad om sanningen, du ville veta, here you go.
Jag är ofta den som säger vad jag tycker och tänker rakt ut , med en del undantag! I ett förhållande så säger jag inte alltid som jag känner utan visar det bara ibland eftersom att man annars lätt blir en "satkärring" i sin älskades ögon. När det gäller min mamma så vet jag att jag alltid kan säga vad jag tycker, jag får bli arg, men då ska jag också räkna med besvarad ilska. Det reds inte alltid ut , men min mor förstår mig ändå i efterhand varför, även om hon kanske inte gillar det i stundens hetta. När det gäller resten av min familj så är allt inlindat fint, eftersom vi inte har en historia av att hålla kontakten bra annars och jag förstår mig inte på det faktiskt.
Varför ska det vara så svårt att höra någon säga vad den känner ??
Varför ska man inte få visa hur besviken man är?
Varför ska de flesta besvara allt med ilska, surighet, utfrysning.
Och varför har en del så svårt att låta ordet "förlåt" passera läpparna.

Osammanhängande, men dagens fundering. Ytterligare ont i bröstkorgen idag, men idag vet jag iallafall varför jag har det. Jag vill bara att du ska lyssna, förstå, göra bättre. Likasom jag försöker göra exakt det.
Relationer är en two way street.

XoXo Joss


Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!