Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

Thoughts can drive you crazy!

Hej folket! Jag är ledsen för att jag kanske inte skrivit särskilt mycket alls på sistone. Det har sina anledningar.
Sen så bör inte ens blogg vara den enda informationskällan till ens liv. Utan telefonen är en underbar uppfinning, ni borde testa den någon gång..

För övrigt har jag sökt ca. 25jobb nu, och hoppas att något av det kan bli något!
Sökt : Receptionist, kundtjänst, office assistent, redigerare typ framställer text dokument etc, diskare, lokalvårdare.

Många jobb har jag inte kunnat söka pga. att kunna tala finska är ett krav. (grymt grymt)!

Jag vet att något av det jag sökt kommer ringa och anställa mig, men det är jobbigt att vänta och väldigt nervöst.

Sen mina vänner så ställde jag mig på varje kvinnas fiende (vågen) idag och jag kan ju ta och berätta att det gjorde inget bättre. Jag borde låta bli den, slänga den eller så.  Jag ser inte ut att väga så mycket som den visar så varför ska det betyda så mycket vad den säger? JO, för det bara gör det...

Så nu blir det till att äta kött och sallad ett tag framöver , och träna i form av simmning , gym, promenader som aldrig förr. Är trött på detta helvete nu ska det bort. Jag är så glad annars och vikten är något som alltid lyckas knäcka mig och har alltid gjort även när jag vägde 55/65kg ett par år sen.  :/
Varför man fokuserar på sin vikt på ett sådant negativt sätt kan bero på olika saker och är alltid olika från person till person.  Mitt sitter mycket i min barndom , och mitt sätt att se på mig själv överhuvudtaget.
Mitt problem är att jag försöker gå ner för att göra andra nöjda med mig, men när det egentligen är jag som ska vara nöjd.  OKEJ det är för min egen skull också men försökte beskriva principen.
Jag bryr mig för mycket om hur andra ser på mig. Istället för att fokusera på vad jag vill se hos mig själv.
Kan avslöja att vad jag vill se inte är så mycket bättre, snarare värre att fokusera på.

Jag ska de kommande veckorna kämpa emot att släppa alla fördomar jag bär på om mig själv, och bara fokusera på en hälsosam livsstil och försöka komma ut mer och göra saker som aktiverar min kropp. 

Jag tänker inte lita på att någon av er  hjälper mig, för varje gång jag litat på att ni ska träna eller promenera med mig så har det ofta slutat i ingenting. Nu får jag sätta fart själv. Vill ni hänga med och göra något åt era egna mål så varsegod. Otherwise I chose to do it alone.

Snart får jag pengar ifrån mitt senaste jobb och det känns bra eftersom många av mina kläder gått sönder och blivit för stora. Stretch kläder blir ofta större efter ett par månader. Även om man försöker krympa dom.
Kommer behöva köpa; kjolar, bra linnen, strumpbyxor, jeggins, ballerinaskor, gympaskor, cardigans, eventuellt busskort om jag fått jobb vid det laget. Sen ska Stefan ha 4000 av mig.

Jisses.  kommer ha lite pengar kvar iallafall 2000 kommer gå åt folks fester eftersom många fyller år nu.
Resten kommer sparas.  Räknar med att 4-5000 hamnar på sparkontot.
Och uttav dom kommer jag så småningom behöva till ett förlängt gymkort kostar 2400.  *suck* men då har jag iallafall 6månader längre att träna och komma i form under.


Nu har jag snackat så mycket ekonomi och vikt tråkigheter att jag spyr på mig själv!
Vad har hänt i alla andras liv?

Positiva aspekter:
Går bättre med Stefan
Bryr mig inte lika mycket om den delen av familjen som inte hör av sig.   (gråter ibland men har det mer under kontroll nu)
jobb kommer snart vara i hamn
Kommer få träffa min underbara Jesper på Onsdag!

Jag vet ärligt inte vad mer jag ska säga. Jag känner mig rätt tom numera.



XoXo Joss




Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!