Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

"man kan inte ens höra en kamel bröla i den här öken"

Ja det rullar minst sagt små dammbollar på den här bloggen. Får be om ursäkt för det ännu en gång.
Jag har varit på semester i Spanien i en vecka och kom hem den 1Februari här.
Mycket förändringar har skett i mitt liv, och jag pratar inte längre med den människa som kommit att betyda mycket för mig under tre hela år. Sånna här aspekter får ju den konsekvensen att man kanske inte alltid känner sig så manad att logga in på sin egen blogg, utan man strölöser vännernas istället.

Well , jag vet inte om man kan uttrycka sig som så att jag är tillbaka riktigt ännu, men jag ska iallafall försöka.

Jag har som sagt i juni år 2010 flyttat ut till eget boende som ni redan vet sen länge, där dom nu renoverar mitt kök smått och mitt badrum pga. fuktskada detta har tagit dom tre månader.. vilket är absurt men sant.
Nästa helg får jag äntligen komma hem igen.
Har under tiden bott hos mitt ex ett tag, men när vi gick isär där under November kände jag att jag inte längre kunde bo där även om det var okej från hans sida sätt. Tyckte det kändes som utnjyttjande av känslor mm.
För jag är väl medveten om hur svag man är fortfarande för varandra efter en breakup.
Jag tog mitt pick och pack efter en vecka och flyttade över till en då vän bara , Milo.
Vilket jag höll tyst om, pga. mitt exs misstankar. Hans misstankar och det han fortfarande tror är helt felaktigt. Jag var aldrig vilket i bibeln är som att döda sitt äktenskap/förhållande. Otrogen.

Numera har jag varit tillsammans med Milo i två månader. Varför det gick så snabbt är pga. att det varit så dåligt mellan mig och exet så pass länge att när det kom något färskt underbart och nytt så tog jag chansen direkt att må lite bättre igen. Sen att han hatar mig för det, får stå för honom.
Jag ångrar ingenting som skett de senaste 3åren. Dom var värdefulla för mig och jag älskade honom djupt. Det gick åt helvete vad kan jag mer säga. Det betyder dock inte att jag spolade ner det i toan genom att vara otrogen för någon sådan person är jag inte.

Jag säger såhär skulle han finna någon som möter honom halvvägs i allt, klickar med honom i sängen,mentalt, och känslomässigt så skulle jag vara mer än glad för hans skull.  Människor, får man nog säga istället för bara "killar" funkar tyvärr inte alltid på samma sätt. Alla är inte lika öppensinnande ,godhjärtade och trofasta.
Det är tyvärr livets hårda skola.

Eftersom han troligen läser det här, sitter och irriterar sig och tycker att jag är ett svin så vill jag bara säga att:
Du har sårat mig mer de senaste två månaderna här än vad jag någonsin gjort de gånger jag tagit upp beslutet om att göra slut. Det svider och skär i mitt hjärta att du kan tro något så elakt som att jag varit otrogen mot dig.
Jag gav dig allt, jag flyttade hem till dig i södertälje där jag endast hade ett fåtal vänner. Jag lämnade mina två barndomskompisar,min mamma, min farmor , och mina farbröder hemma i Mariefred och flyttade till slöddertälje för att satsa gärnet.   Du har rätt i att det inte alltid var dåligt mellan oss. Det var det inte. Men mot slutet var det inte särskilt många bra tillfällen och sista droppen landa i flaskan som redan var bra full, och det var dags att gör slut. jag älskade dig innerligt, och in i slutet. Jag var villig redan efter 1,5år att förlova mig med dig.  Detta kallade du för en trend och tyckte vi skulle vänta. Väntan blev lång och problemen många fler.
Du får kalla mig , oss vad du vill.  Men i slutändan vet du likaväl som jag vad som hände och vart problemen låg.
Vi försökte hedersvärt men det fungerade inte i slutändan , det har ingenting med milo eller någon annan att göra för hade det haft det kunde jag dragit för länge sen.  Jag kommer nog alltid att älska dig lite smått eftersom att vi gav varandra så mycket under dessa år tillsammans. Jag hoppas du kan inse dina fel och brister någon dag.
Lära dig ordet förlåt jag hade fel, och sluta hata mig. För jag hatar inte dig det minsta. Jag får en tår i ögat bara jag tänker på hur du måste må. Jag kommer förevigt värdera våra minnen, men nu är det dags att bygga nya.
Min resa har redan börjat, jag hoppas du får kraft och ork att lita på någon så mycket att du kan börja din snart.
Your truly and forever Jossan. </3


Hela det här stycket var något jag behövde få ur mig, snurrar runt i skallen på mig varje dag.

För att återgå till lite uppdatering så kan jag lägga in lite fina utsiktsbilder ifrån Spanien, och även visa lite bilder ifrån en foto - shoot jag och Sandra var på igår. Dyra dyra bilder och inte jätte bra heller. Men onödigt att spilla 4 timmar på ingenting i Stockholm så jag köpte ett paket ändå!

Övriga noteringar : jag är lycklig, jag trivs, jag försöker träna, söker nytt jobb fortfarande, älskar igen, träffar mina vänner mer, min familj också

Enjoy!

XoXo Joss



Postat av: Emelie

läste allting. egentligen är det ju kanske bäst att säga stycket som var till honom TILL honom men det har du säkert. Man måste acceptera att ett förhållande som inte är bra och är dött inte är värt att kämpa för. han mår såklart dåligt nu men det kommer gå över. du hittade kärleken och det är superkul att du är lycklig igen. bara var trevlig mot ditt ex så han inte mår sämre än vad som behövs. men de tror jag inte du gör. det jag vill säga är att jag tycker det är toppen att du har fått en ny livsgnista och har ambitioner <3 är glad för din skull!

jättefina bilder också! speciellt den där på dig med pistolerna och den under <3

2011-02-04 @ 15:06:23
URL: http://emimys.blogg.se/
Postat av: Annica

ALla förtjänar att vara lyckliga..

2011-02-05 @ 10:23:35
URL: http://leahsmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!