Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

Long time no see!

Hej darls! Hur har ni det ?
Själv behövde jag gå hem ifrån jobbet vid lunch igår eftersom att jag blivit smittad utav min kollega.
Idag mår jag däremot bättre ( måste man ju göra om man sovit en hel dag ) så ska jobba imorgon!

Jag kanske inte berättat om vad jag gör på jobbet?
Det finns olika steg i arbetet.  Två vikstationer , en matare, en manglare! Men även en som tvättar såklart, och en som sorterar den smutsiga tvätten!
Jag har funktionen matare & manglare. 
Vad är allt detta i detalj då, vad är skillnaden?

Första vikstationen tar hand om handdukar , morgonrockar, badmattor! Som ska vikas på ett speciellt sätt.
Andra vikstationen tar hand om det som kommer ut på andra sidan mangeln så som , lakan, påslakan, dukar, och kökshandukar, restuarang servetter. servetter och även påslakan viker maskinen själv.
Mataren (jag) hakar fast lakan osv i en hasp som flyger iväg längs med ett rullband ner till manglaren som hakar fast det i mangeln på rätt sätt.
tvättare säger sig självt vad han gör likaså smutstvätts sorteraren!

Själva jobbet är bara så tråkigt som du gör det! Oftast har vi en radio på och då är det roligare om man tex. som jag sjunger med i de låtar man tänker "oh, den här" :)
Sen att det är bra betalt gör det ännu mera värt det.
Människorna var helt underbara förresten, är riktigt nöjd med mina medarbetare.

Nu är allt spikat inför flytten, har allt utom kastruller och stekpanna, stekspadar och sånt!
Så kommer bli ett startpaket ifrån IKEA så är den saken ur vägen. Kan ge min lilla mamma en notis att om någon undrar vad jag önskar mig så är det just det ett startpaket ifrån ikea, man kan se det på hemsidan. Är det med kastruller och dl-mått i osv. :)

Innan Juni är slut bor jag själv, och internet samt tv nät har jag på en gång när jag flyttar in.
Förhoppningsvis har jag även ett hum om hur stort behovet på tvätten är då också!
Hörde att det var mycket nu framöver så jag hoppas på det bästa.

Nu mina vänner ska en fortfarande sjuk jossan sluta skriva blogg och gå och sova för klockan halv sex ska jag upp och äta sen "gå" till jobbet , och svänga förbi macken för att införskaffa halstabletter.

Jobb imorgon, Måndag, Fredag.


XoXo Joss








Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!