Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

Det löser sig!

Sitter ni här nu igen? Äsch. jag ska inte säga något för jag gör ju exakt samma sak. Latar mig när jag inte borde.

Angående den där hemtentan jag ska inprincip vara färdig med snart så "it aint gonna happen for me this time"
Så det första jag gjorde när jag gick upp idag var att slå en signal till min kurslärare och förklarade hur jag tänker byta utbildning och skola helt etc, och förklarade att jag har en såndär typisk press och ångest man får vid provtillfällen. Vilket jag alltid haft problem med men aldrig pratar om. Hon sa att om det är ett så pressat läge och jag ska byta över till något annat kan jag betala skolavgiften som är 320kr och stå kvar i systemet men ta ett uppehåll/hoppa av utbildnignen och ändå ha exakt samma rätt som vilken annan student där som helst att ta om tentan, vilket jag tycker låter som det bästa nu faktiskt.
Bör ta uppehåll och kolla med csn hur det funkar när man har uppehåll om det fryses eller om man får pengar eller om jag blir tvungen att ta socialbidrag tills jag är accepterad på antingen SÖDERTÖRN eller I Eskilstuna på MÄLARDALENS HÖGSKOLA.

Jag vet att jag kommer få lån igen dessutom för Stefans syrra fick bara skriva ett personlig brev där hon förklarade att hon bytte utbildning för att det andra inte var något hon ville göra osv. Så beviljade csn hennes ansökan inprincip direkt. Sa Kristina. Så jag är inte orolig och socialbidrag får du ha sålänge du inte har csn som ger dig pengar och csn ger bara pengar om du inte får pengar ifrån socialen samtidigt. Dvs. jag kommer gå på socialbidrag som ger 3-7000 i månaden fram till juni då jag ansöker i mars till skolorna och sen den 1 juni får man reda på om man blivit antagen eller inte. SUPERB!

Så mamma du kan andas ut nu och lita på att din dotra har koll på läget. Jag tänker inte bli ett socialfall som min pappa uttrycker sig om sådana saker. Utan det är en hjälp för att inte sätta mig själv i klistret och säkra min ekonomi tills jag har lånen och allt sådant igen.

TUTA KÖRA! Har även sökt jobb så får jag ett jobb så jobbar jag istället, enklare blire inte, det gjorde stefans syrra.
Jobbade 6månader tills hon kom in på nästa utbildning. I can make it.
För kan inte plugga en utbildning jag vet att jag inte vill syssla med sen.
Så om någon vet något företag som vill ha receptionist eller hjälp med att fotografera så skriv en comment.


Nu är det dags för mig att fixa mitt hår som jag har längtat efter fick en hundring av Stefan så nu bär det av till H&M!
Talk to ya lateros.


Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!