Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

2010 innebär skärpning och nyfunnen ambition!

Hej mina kära läsare och vänner!

Jag vet och har blivit påmind om att jag suger på att uppdatera min blogg utav urgulliga julija som själv är mästaren på uppdateringar. Önska jag kunde ha samma lust som hon att skriva av mig.
Men nu så kommer det ju iallafall ett litet inlägg. *duktig jossan*

Jag har i förrgår klippt ur alla hårslingorna så nu är jag korthårig igen tyvärr.
Hade gärna haft kvar håret om det inte vorit för tovorna som bildades i min utväxt, så nu är det tunt och kort så förhoppningsvis blir det fräscht nu när det växer ner kommer nog klippa av lite mer också även om det innebär en jävligt kort frilla, för det är så slitet! Pengarna har ännu inte rullat in på kontot vilket innebär att jag inte kan klippa mig, eller tona det till en liknelse av utväxten. Nej ta ett djupt andetag jag ska inte färga min utväxt den får vara kvar. Jag ska enbart färga det som är färgat redan. Eller ja tona det. Toning för de som inte vet går ur håret inom 3-4månader.

Just nu håller jag på att läsa igenom broady kompendiumet , och ska snart gå över till Nilhfors!
När jag läst alla tre börjar jag att skriva på fråga 1 utav tre som är min hemtentamen!
Också den sista jag gör på lärarprogrammet mina vänner! Jag ska byta över till socionom programmet med storstadsinriktning.  Intagningsnitt: 15    Grundbehörighet: Matte A,B och Samhälle A
Check check.  Med ett snitt på 11,6 i gymnasiestudier och tre avslutade kurser på 15 högskolepoäng så borde en plats för mig vara självklar. Jag måste däremot få tag i tanten som ska fixa in mig!
Så det är inte säkrat ännu, men det är iallafall vad jag beslutat.
Skolan för de som undrar är Södertörns högskola som ligger i Flemingsberg tar mig 20min med pendel och 5 minuter med buss och säkert 5minuter gång väg. Så sammanlagt 30minuter.

HÄRLIGT?!

Jag hoppas hon ringer upp mig snart!

Förutom ett byte av studieinriktning så har jag bestämt mig för att käka olika soppor framöver, alla vet ju att mat bestående av nyttiga rotfrukter, potatis och kött i flytande form , skär ner på formen! ;D
SKA även ta upp simningen på allvar nu, simma flera gånger i veckan som förr, och ta ett gympass innan varje simpass tror jag också. Får skaffa en stor gympaväska!
Hår som växer ut, drömutbildningen snart i land, bättre fysik är mina mål för 2010 och jag ska nå dom!

Har en väldigt söt nyhet också! Nämligen en ny katt! Yes you heard me! Vi har skaffat en kattunge på 12-13 veckor.
Ras: Helig Birma 40%, Skogskatt40%, bondkatt 20%
Namn: Ursprunligen Frankenstein för kattens härliga teckning men jag bytte så fort jag köpt katten och nu heter hon TRIXI , som även är namnet på Jokerns flickvän i serien av batmans filmer som funnits genom åren.

Hon är den härligaste. Hon sover hos mig , på mig, bredvid mig på nätterna. Hon ligger hos mig jämt i soffan då hon inte busar allra helst i knät också. Hon kurrar i tio minuter bara av att jag rört henne lite lätt. Hon ser ut som en liten sotare. Hon är helt enkelt de sötaste jag lagt ögonen på nu på senaste tiden!

Här får ni en bild , sen måste jag värma mitt kaffe , fundera ut en soppa, läsa klart Broady, börja skriva och ringa Julija!




Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!