Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

Knapp två prickar ifrån!

Som för er som inte hajade meningen blir "Knäpp" vi hade i Måndags drama med en lärare som heter Gunilla Knapp , och för det första så var hon rätt gammal och jag undrade hur hon orkar med läraryrket och drama till och med i sin ålder fortfarande.  För det andra så var det hennes egna ord från mitten av lektionen.
Hon sa : Men Gunilla dags att gå ifrån nu ja ja snart är det nog dags tror jag.  och sen : hehe nu undrar ni vad jag är för en men min son brukar säga att han heter X knapp två prickar ifrån.
*SKRATT*
Finns det något bättre än någon som kan driva med sig själv på ett sådan härligt sätt, NEJ! :)
Efter dramat så hade vi en musiklektion , vilket var mitt favorit ämne hela grundskolan.  Jag spelade även gitarr på fritiden , men lägger man den åt sidan en gång är det dömt till att man glömmer just därför står min och samlar damm. Jesper brukade ta fram den varje gång efter skolan när han var hos mig för att han inte köpt en egen ännu och för att han älskade min.  Ohhhh, I miss my jeppson boy. =(
Dags för en visit! Så fort jag får pengar då ska jag dit eller han hit och vi shoppa tillsammans.
YES YOU HEARD ME! Jesper och jag har båda ett intresse för hela och rena kläder i en viss stil som har en rockklang över sig.
Åter till ämnet *ber om ursäkt* så fick vi först svara på frågan vad tänkte ni när ni kom in över tröskeln ?
Och då blev alla tyst titta på varandra och ett "Ehhh" spreds över allas ansikten *njöt* jag fattade vinken och sa exakt vad jag tänkte osv till amanda bredvid mig.

Kan ni gissa vad jag tänkte?

1
2
3
4
5


=  Får vi gå in nu? och kolla elgitarr,trummor *drömmande blick*
Väldigt kul faktiskt , Amanda hade tänkt på en scen ur sex and the city för att dom andra hade diskuterat den nya filmen som ska släppas.
Sen fick vi rabbla en ramsa och slå på varandras händer i en ring och den som åkte ut fick välja ett instrument.
Sedan fick vi sätta oss i en grupp på 4 pers och börja kompa på en låt efter 10minuter fick vi gå in och spela dessa för klassen.
Första gången man spelade upp den skulle resten blunda och andra gången titta.
Det var två grupper som jag fick en stark påminnande känsla av just för att de hade trummor i sin grupp "bongo trummor".
Ena gruppen lät som en afrikansk krigsdans när jag blundade och den där jäkla tamburinen skrämde skiten ur mig när det lät som om den var alldeles intill mitt öra.  Jag måste sett väldigt rolig ut när jag drog huvudet åt sidan och grimaserade.
Den andra gruppen påminde om när man kommer till en ö som inte är bebodd och utifrån skogen kommer infödingar med stora pinnar och låter "ha ha ha hu ha ha hu hahah hu" yepp *asgarv*   sa aldrig att mina tankar var normala.

Igår då.
Så hade vi bara en föreläsning som handlade om röstens påverkan i undervisningen ungefär.
Hur ens tonläge och hållning kan ha en inverkan på vad eleverna upplever en som och undervisningen som.
Var rätt intressant första timmen sedan vart det bara för mycket likt biologi när hon visade bilder på hur strupen ser ut osv osv.
Dock älskade jag att föreläsaren var lite smått galen och härmade en "knarrig röst" till att prata vanligt" körde små mentala spel på scen.   *road jossan*
HAHHA! Dock var inte Jennie road men det måste berott på att hon var rätt överdriven men för en trött jag så var det skit kul HAH! *blink*

Vad händer just nu då?
Jadu , jag skriver här och har boken "barnet språket och miljön" framför mig som jag skulle läst igår men läser nu istället eftersom jag prioriterade träningen igår.  Ingen fara för min del hinner jag ju kvickna till tills klockan blir halv tolv och det är dags att åka:)  2 timmar 10minuter från nu så dags att läsa och göra det förbannade fyrspaltningen nu och sen sminka mig och spraya till håret lite smått bara behövs inte så mycket längre.
Vem orkar i längden göra som jag på gymnasiet nej fyfan.
Sen blir det hem efter plugget direkt och börja skriva på den reflekterande texten, och sen simma.  *måste hinnas*

Söndag: Inbokad bio med svärmor.   *puss på det* ska se filmen "Prinsessa"
http://www.youtube.com/watch?v=nnpsdaCtd6o

(Tjejen som kallas Maja huvudpersonen så att säga, hennes utseende påminner mig om min syrra lite men inte jätte mycket, men tillräckligt för att jag ska bli berörd. Och min syrra har alltid varit allt för mig som liten och nu, jag tog skulden för saker hon gjorde hemma för att hon aldrig skulle fara illa. Nu så är hon trots att hon är mullig , den vackraste syrran som finns. Iallafall för mig. För jag ser inte det omvärlden ser jag ser hur hon utvecklas som person jag ser de små vackra sakerna som är hon.  Nathalie jag älskar dig , och när jag ser filmen kommer jag automatiskt se dig som huvudrollen för du är så stark.)



Hoppas ni får en underbar dag, för jag ska försöka ha det.

XoXo Joss

Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!