Namn Efternamn

Hem    Info    Kontakt    Prenumerera

*snurr snurr*

Hej, idag har jag en fråga till er! Vilket är värst ljudet av tandläkarborren, bedövningssprutan, eller själva borrandet?

Personligen anser jag att bedövningen  bara gör ont om du gröper omkring i kinden som dom gjorde på mig idag.
Ljudet är irreterande att höra i hela skallen, och det enda som gör ont när man borrar är de få gånger de verkligen trycker ned borren i hålet så det ilar.

Sen finns det ju faktorer som påverkar, hur stort hålet är, hur man själv uppfattar smärta, och hur känslig man är emot ljud.

Med andra ord började min mitt i veckan lediga dag med ett tandläkarbesök! Så otroligt roligt.
Det ilade , lät, och de snurra runt nålen i kinden på mig så mycket att det verkade som dom satt den för högt upp till att börja med och bara försökte rätta till misstaget.
Bedövningen hade kickat in i den övre delen av käken när dom började borra hålet som var i den nedre, och när allt var klart och jag klev ut därifrån började halva mitt ansikte tappa känsel. Samt utan att överdriva halva tungan också. Detta höll i sig från 10-14 Gissa om det var en bitch!?
Kan ju inte äta om det innebär att bita bort halva kinden.  Min tandläkare sa att det skulle gå bort inom en timme men det tog fyra, vilket stödjer min  teori om snurrandet i halva kinden.

Med andra ord, hädanefter ska jag borsta tänderna tills jag spyr tandkräm:)

I förrgår så genomförde jag det jag planerat både styrketräning och sim, vilket till min förvåning gick bra och kicka igång mina muskler så pass att dom även idag är på spänn, och idag är det samma visa igen om Sandra inte har för mycket att göra. Jag orkar nämligen inte gymma själv utan sällskap finner det så pinsamt så det finns inte.
I förrgår var Gina mitt sällskap. Följer inte Sandra med blir det bara sim, men jag planerar en tjatstunnd så att hon förhoppningsvis hänger med. Puss på det! Går inte att ställa in för många gånger inte.

- redan fått svar på svar, och ser ut som ingen kan och alla ställer in idag igen. Förstår inte varför motivationen är så låg för vissa ibland. Att man hellre tröttar ner sig än gör något kul som träna med en kompis.
Jag har själv insett värdet i det och mår redan bättre som person och är piggare, så säger bara en sak alla ni kör på istället. Det är värt det, och det tar inte så lång tid som ni tror, det är ingen bortförklaring. räcker med en 45minuter liksom.

Aja, ska snart packa min väska och dra iväg själv , eftersom  det ser ut att bli till att flyga solo!

XoXo Joss


Kommentera inlägget här:
HÄR KAN DU ÄNDRA INFO OCH SKRIVA IN KOMMENTARS REGLER OCH KONTAKTINFO, ELLER VANLIGA FRÅGOR


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!